Returer
Behöver du returnera en produkt? Vi gör det enkelt med en tydlig RMA-process. Kontakta oss så hjälper vi dig med rätt blankett och instruktioner. Vid transportskador – glöm inte att först höra av dig till speditören.
Returer och RMA-hantering
För att säkerställa en smidig och korrekt hantering av produktreturer tillämpar ACTE Solutions en Return Material Authorization (RMA)-process. Detta gäller vid produktfel och reklamationer.
Så här går det till:
- Kontakta oss
Innan du returnerar en produkt, vänligen kontakta vår kundtjänst för att få en RMA-blankett:
E-post: support@acte.se
Telefon: 08-445 28 28 - Fyll i och skicka in RMA-blanketten
Fyll i blanketten med tydlig information om produkten, serienummer och beskrivning av felet. Skicka den sedan till support@acte.se eller till din kontaktperson hos oss. - Vänta på RMA-nummer
När vi har mottagit och behandlat din begäran skickar vi ett RMA-nummer till dig. Detta nummer ska tydligt anges på returförsändelsen. - Skicka produkten till oss
Om inget annat har överenskommits, ska returer skickas till vårt lager i Kungsbacka. Observera att vid transportskador ska anmälan göras direkt till speditören.
Genom att följa denna process hjälper du oss att hantera ditt ärende effektivt och säkerställer en snabb lösning.